Prima TV
Prima TV

Prima TV

Pe lângă titlurile consacrate, Prima TV va oferi o colecţie nouă de programe de divertisment, filme şi seriale, managerii postului purtând negocieri cu case de producţie independente din România, dar şi pentru preluarea unor formate internaţionale.

Prima TV (fost Canal 38 Amerom Teleamerica) este un canal de televiziune privat comercial din România. De-a lungul anilor acesta a adus în România formate care au înregistrat recorduri de audiență în țările în care au fost difuzate: de la emisiuni-concurs (Vrei să fii milionar?), la reality show-uri (Big Brother, Star Factory), emisiuni de divertisment (Cronica Cârcotașilor) și muzică (Megastar).

Știrile Focus sunt difuzate de luni până joi la orele 07:00-10:00, 14.00, 18.00 și 22.00, vineri Știrile Focus sunt difuzate la orele 07:00-10:00, 14.00, 18.00 iar în weekend sunt difuzate doar la ora 18.00. Focus este prezentat de Andreea Berecleanu (luni-joi, Focus 18), Marius Saizu (vineri-duminică, Focus 18), Daniel Osmanovici si Irina Gologan (luni-vineri, Focus la Prima Ora), Livia Graur (luni-vineri, Focus 14) și Ioana Maria Moldovan (luni-joi, Focus 22). Focus Sport este prezentat de Anca Sina (vineri-duminică) și Florin Căruceru (luni-joi).

Grupul Clever, noul proprietar al staţiei Prima TV, a demarat deja o amplă acţiune de îmbunătăţire a mijloacelor tehnice pentru emisia la standarde Full HD.

Concomitent cu investiţiile în creşterea calităţii standardelor de emisie, noua echipă managerială lucrează intens la definitivarea unei grile de programe adaptată dorinţelor şi aşteptărilor unei categorii numeroase de telespectatori fideli.

Linia editorială a televiziunii va rămâne în zona de infotainment, cu emisiuni informative (Focus), filme, seriale şi cu producţii de divertisment de calitate.

În ultimii ani, Grupul Clever a reuşit să se impună pe piaţa media din România, dezvoltând o serie de proiecte curajoase în piaţa locală de televiziune, dar şi în mediul online.

Managementul Grupului ţinteşte să ocupe o poziţie unică într-un climat extrem de competitiv, iar strategiile de dezvoltare ale produselor media pe care le deţine urmăresc o procedură integrată şi simplificată cu scopul asumat de a livra o soluţie ”state of the art” în ceea ce priveşte conţinutul video oferit, calitatea programelor şi diversitatea acestora.

Grupul Clever este unul dintre cei mai importanţi jucători din piaţa media românească, în portofoliul complet al acestuia intrând 11 canale TV (PRIMA TV, LOOKSPORT +, LOOKSPORT, LOOKSPORT 2, LOOKSPORT 3, LOOK 4K, PROFIT.RO, AGRO TV, CINEMARATON, COMEDY EST, CINE EST), canale proprii pe platforma YouTube, cu peste 350.000 de abonaţi şi 7 site-uri web (focusprimatv.ro, primatv.ro, servuscluj.ro, looksport.ro, lookmedica.ro, agro-tv.ro. profit.ro).

In primavara anului 1994, CANAL 38 si-a inceput activitatea, ca un post local, cu acoperire pe Bucuresti, putand fi receptionat de mai mult de 30.000 de telespectatori in 1000 de case. Incepand cu 17 decembrie 1997, CANAL 38 s-a transformat in PRIMA TV, post cu acoperire nationala ce incearca sa aduca un suflu nou in audiovizualul romanesc, prin programele unei televiziuni de divertisment, concepute pe modelul retetelor de succes occidental.

La inceputul anului 2000, Prima TV a semnat un parteneriat cu SBS ( Scandinavian Broadcasting Systems).

Cu o grila de program mereu adaptata conform cerintelor telespectatorilor, cu care are un dialog permanent, si in raport cu noile achizitii si productii proprii pe care postul le realizeaza, Prima TV transmite cele mai bune programe de pe piata audiovizualului romanesc, in scopul reflectarii asteptarilor unei cat mai largi audiente. Prima TV reprezinta un proiect inceput cu 10 ani in urma, a carui finalitate se concretizeaza abia acum, cu dorinta de continua perfectionare artistica si tehnica pe care si-a impus-o nu numai prin nume, incercand sa ofere o alternativa la programele existente, tinand seama de nevoile si dorintele actuale.

Postul a lansat în România cel mai mare reality-show al tuturor timpurilor: „Big Brother”, prezent în două serii în varianta autohtonă. Printre emisiunile de mare succes se numara, alaturi de Cronica Carcotasilor, Mondenii, Tradati in dragoste, Schimb de mame, Politia in actiune, Trasniti din NATO, Super Nanny si Nimeni nu-i perfect.

In octombrie 2005, SBS Broadcasting a fost preluata de catre fonduri administrate de societatile Permira si Kohlberg Kravis Roberts & Co (KKR).

In iulie 2007, ProSiebenSat1 a semnat preluarea SBS Broadcasting, creandu-se astfel al doilea mare grup de televiziune din Uniunea Europeana. Acesta este prezent in 13 tari europene, printre care si Romania, numara 24 de canale gratuite de televiziune, 24 de canale platite si 22 de posturi de radio, si este disponibil pentru 77 de milioane de telespectatori.

In decembrie 2013 SBS Broadcasting Media SRL a fost preluata de catre compania romana Graffiti Red.

În august 2020 a fost finalizată procedura de preluare, noul deţinător al licenţei devenind firma Clever Business Transilvania SRL.